Ezért aludj délután egy kicsit, ha teheted

A délutáni alvás még gyerekként sokaknak egy borzasztó kényszer volt, ám a gyerekek egy része kimondottan igényli, még kisiskolás korában is. Matrac webáruház lévén az egészség, az alvással kapcsolatos témák mellett sem mehetünk el szó nélkül, ahogy azt sem hagyhatjuk ki, hogy kinek milyen a megfelelő matrac.

Így hát most körbejárjuk azt, miért tesz jót a délutáni alvás, még felnőtt korban is.

Az óvodai alvásokat sok gyerek nem szerette, melynek talán a kényelmetlen fekhely is oka lehetett. Bár tény, hogy a gyerekek nem akadnak fent kényelmi apróségokon, azonban felnőttként fontos megjegyeznünk, hogy a gyerekek számára sem egészséges, ha fekvő testhelyzetben nem kapnak megfelelő alátámasztást. Nos, de inkább térjünk vissza arra, miért tesz jót a délutáni egy vagy két órát tartó kikapcsolás, szundikálás.

Aki általános időbeosztás szerint él, viszonylag korán kel, így a nap közepére már fáradtnak, kimerültnek érzi magát és szellemi, fizikai teljesítőképessége sem lesz olyan magas, mint egy jó alvás után ébredve, egész délelőtt. A munkahelyi időbeosztás manapság csak ritka esetekben teszi lehetővé a délutáni pihenést, viszont nem kell dél és egy óra között sziesztázni, ahogy az olaszok teszik. Ugyanolyan jótékony hatással bír a négy és öt óra vagy öt és hat óra közötti pihengetés. Miért jó a délutáni szundi? Nézzük csak a legfőbb okokat:

Ezért aludj délután egy kicsit, ha teheted

Ezért aludj délután egy kicsit, ha teheted

  • Csökkenti a szorongást és a stresszt: Ma népbetegségnek számít a stressz, amit felgyorsult életünk, munkánk okoz. Sokkal könnyebb állni a sarat, megnyugodni és újult erővel teljesíteni a nap hátra levő részében, ha „félúton” megállunk regenerálódni és helyrehozzuk az addigi idegeskedések káros hatásait. Miért jó erre a délutáni alvás? Mert alvás közben helyreáll azon hormonok mennyisége, melyek hiánya stresszes, szorongó állapotot okoz. Ilyen hormonok a katecholaminok vagy a kortizol.
  • Növeli a teljesítőképességet, frissebbé, hatékonyabbá tesz: Nem csak megnyugszunk, de fizikailag is regenerálódunk, valamint elménk kitisztul, így szellemileg is hatékonyabban folytathatjuk napunkat egy kis pihenő után. Testünk, szellemünk és lelkünk megpihenhet a nap közepén, éberebbek, hatékonyabbak leszünk, és újult energiával nézhetünk a kihívások elé.

A megfelelő szunyókáláshoz délutánra is szükséges a jó matrac. Ha kényelmetlen a felhely, sokkal kevésbé lehet elaludni és ha sikerül, akkor sem biztos, hogy a délutáni kis szieszta, a rossz matracon ugyanolyan pihentető és eredményes lesz, mint ha egy kellemes matrac nyújtana tökéletes kényelmet.

Hozzászólás írása