Így alakultak tavaly a hazai TV műsorok és csatornák nézettségei

A tavalyi évet összesítő televíziós adatok alapján határozottan kijelenthető, hogy 2014-ben a legtöbbet nézett csatorna az RTL Klub volt, akiket főleg a fiatalabb korosztály választott a múlt évben, így a TV2 meg sem tudta előzni legnagyobb riválisát. Hogy miként alakult főként a két kereskedelmi csatorna párharca tavaly, az összefoglalónkból kiderül.

A fiatalabbak a fiatalos csatornákat kedvelik

Mint kiderült, az RTL Klub nézettsége elsődlegesen a 18 és 49 év közöttiek körében kimagaslóan magas, ezáltal ebben a kategóriában egyetlen konkurens csatorna sem tudta még csak megközelíteni sem a kérdéses adót. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy 2014 365 estéjéből, a fő műsoridőt tekintve – ez 19 órától 23 óráig tart – 318-ban az RTL Klub győzedelmeskedett, a maradék napokból pedig 29-et a TV2, 18-at pedig az m1 vitt el.

Tovább rondít a helyzeten, hogy az RTL Klub nemrégiben elindította új kábelportfólióját, az RTL 3-at, amelynek adataihoz összevonták a Cool TV-t, a Film+-t, valamint az RTL 2-t is, aminek nézettségei összességében megelőzik a TV2-t fő műsoridőben, egyszóval a német illetőségű csatorna még fölényesebben tudta érvényesíteni győzelmét. A tavalyi 365 napból tehát mintegy 324-en az RTL-en futó TV műsorokat nézte a leginkább a magyar lakosság.

Így alakultak tavaly a hazai TV műsorok és csatornák nézettségei

Így alakultak tavaly a hazai TV műsorok és csatornák nézettségei

Érdekesség azonban, hogy a tavalyi esztendőben ennek ellenére is a köztévén futott a legnézettebb TV műsor, méghozzá a labdarúgó világbajnokságnak köszönhetően, amelyet egyidejűleg 823 441 ember nézett. Ez messze túlszárnyalja a második legnézettebb műsor, avagy az RTL Klub által sugárzott X-Faktor legnézettebb döntőit, amelyeket sorban 778 974, 741 478és 737 293 ember nézett. Szintén az RTL malmára hajtja ugyanakkor a vizet, hogy 2014 tíz legnézettebb műsorából nyolcat ők sugároztak, a maradék kettőt pedig az m1, akik két világbajnoki mérkőzéssel tudták elérni ezt az eredményt.

Csökkenő számok 2013-hoz képest

Online rádiókra is kíváncsi vagy? – akkor nézd meg ezt

Noha a fenti eredmények egészen elképesztőek, azt azonban minden csatorna tudja, még az RTL Klub is, hogy hiába lett az X-Faktor a második legnézettebb TV műsor, és garantált elképesztő nézettséget a csatornának, összesen mindez messze elmarad a 2013-as adatoktól. Míg ugyanis 2014-ben a műsor nyitóadása közel 42 százalékos közönségarányt ért el és majdnem 650 ezer nézőt hozott, addig ez meg sem közelíti a 2013-as adatokat, amikor 50 százalék feletti volt a közönségarány, és közel 900 ezer nézőről beszélhettünk.

Ha csak a finálék eredményeit nézzük, akkor is elképesztő a különbség, a 2012-es X-Faktor fináléját ugyanis 44 százalékos közönségaránnyal közel 950 ezer ember követte. Ugyanez 2014-ben 25 százalékos közönségarány és 460 ezer néző mellett futott le, vagyis a műsor két év alatt elveszítette nézőinek a felét, akik más adókra mentek, és oszlottak szét, így nem csak a TV2, hanem más kábelcsatornák is bevonzották őket. Érdekesség, hogy a híradók tekintetében a TV2 Tények műsora még mindig jobb közönségarányt ér el, mint az RTL Klub hírműsora!

Így alakultak tavaly a hazai TV műsorok és csatornák nézettségei (1 hozzászólás)

Oldal 1 / 1
  1. d
    d 2020-12-02 at 11:22 | Reply

    df

Hozzászólás írása

amazon anti fatigue mats