Így hat a híres L-Karnitin

Rengeteget hallani fogyást elősegítő, sőt fogyasztó szerekről, készítményekről, melyek könnyű megoldást ígérnek, fárasztó edzés nélkül, éhezős diétától mentesen. Számtalan ilyen szerről rántották már le a leplet, az ilyen könnyű eredményre vágyók közül szinte senkinek sem érik be a siker, mert a fogyás egész egyszerűen egyetlen módon valósul meg.

Ez az egyetlen mód nem más, mint a kalóriamínusz. Ha egységnyi több energiát használ fel egy szervezet, mint amennyit kap, a testtömeg szükségszerűen csökkeni fog.

A fogyás elősegíthetjük úgy, ha meggyorsítjuk a test zsíranyagcseréjét, erre alkalmas az L-karnitin. Az L-karnitin nem csodaszer, nem fogyasztó szer, szedésének hatására nem fog csak úgy magától leolvadni a zsírfölösleg, ám nagy segítség abban, hogy az említett fölösleges kilók gyorsabban hasznosuljanak. A szervezet számára alapvető fontosságú tápanyagnak számít a karnitin, mivel szükség van rá a zsír energiává való alakításához. Önmagában azonban nem fogja a zsírt energiává változtatni, a dolog nem így működik, csupán kiegészítő, csupán fokozó szerepet tulajdoníthatunk neki.

Hogyan segíti a fogyást az L-karnitin?

Az L-karnitin a fogyókúrázók, a súlycsökkenést remélő és ehhez mozogni is hajlandó emberek angy barátja. Ahhoz, hogy a szervezet energiát termeljen a sejtekben végbe kell mennie az anyagcserének, melynek hatására a tápanyagokat energiá alakítva képessé teszik a testet a működésre. Különböző működéshez, mozgáshoz, de még az életfunkciókhoz is energiára van szükség, és egyértelmű, hogy minden tevékenység más mennyiségű energiaráfordítást igényel.

Edzés közben sokkal gyorsabb az energiatermelő sejtanyagcsere és ezen a ponton lép be az L-karnitin. A karnitin szállítja a zsírsavakat a sejthez, pontosabban annak mitokondriumába, ahol a zsír végül energiává alakul át. A szervezeteben tehát folyamatosan jelen van a karnitin, viszont ha megnöveljük testünk energiaigényét (edzéssel például), akkor sokkal intenzívebbé válik a zsírsav szállítás. Ha a szállításhoz több „transzfert” juttatunk be a szervezetbe, hatékonyabb lesz a folyamat. Több zsírból több energia termelődik és még az edzés is jobban fog menni.

Így hat a híres L-Karnitin

Így hat a híres L-Karnitin

Csak edzés mellett segít?

Nem, az L-karnitin fogyasztása akkor is ad némi pluszt, ha nincs rendszeres edzés.  Az életfunkciók, a napi tevékenység is energiaigényes. Az energiát alapesetben 40-45%-ban a zsírból, 40-45%-ban a szénhidrátból és 10-15%-ban az aminosavakból nyeri a szervezet. Az L-karnitin fogyasztásával a zsírból fedezett energia mértéke jópár százalékkal növelhető. Mikor nem áll rendelkezésre elegendő szénhidrát, a szervezet sokszor előbb „nyúl” az aminosavakhoz, mint a zsírhoz, így „izomból” használ el. Az L-karnitin segít abban, hogy a kevesebb szénhidrát felhasználása után a szervezet azonnal a raktározott zsírt kezdje átalakítani. Bár nem olyan látványos az eredmény így, mint edzéssel, hosszú távon hatékonyabb, mint L-karnitin fogyasztása nélkül.

Támogató: lidafogyas.com

Hozzászólás írása